mond vol tanden. - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu mond vol tanden. - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu

mond vol tanden.

Door: Aloys

Blijf op de hoogte en volg Alyviv

20 September 2015 | Verenigde Staten, Fruita

Vanmorgen gelukkig weer wakker geworden, we hadden geen zin om te ontbijten en na alleen een koffie zijn we om 09.15 gaan rijden. Het was lekker in het zonnetje maar in de schaduw was het nog niet echt aangenaam, het was 65gr Fahrenheit ( 18,5 gr. Celsius ) later op de dag was het weer de normale temperatuur van rond de 80gr Fahrenheit.
Na 46 mijl kwamen we om 10.45u. aan in het kleine stadje Hanksville, we stopten voor het ontbijt bij restaurant Blondies. Hier meteen lachen, ze verkochten daar T shirts met opschrift "where the hell is Hanksville" . Zoiets is natuurlijk koren op de molen van Ivo, en dus maar meteen gekocht. Naast het restaurant ligt een tankstation, boven de ingang van de winkel staat tegen een rots een bord met opschrift "Hollow Mountain" Het deed de naam eer aan je liep door de deur en kwam meteen in een winkel in een grot uit, heel apart.
In de winkel stond iemand met een machinegeweer te overleggen met de eigenaar wat hij er nog mee moest doen, in gesprek gaf hij aan dat hij dit zelf samengesteld had, op de normale vraag waar we vandaan waren kwamen, ontstond een gesprek over het wapen en meneer zei maar doodleuk dat hij van mening is dat iedereen een wapen moest hebben. Ik mocht wel het wapen even vast houden voor de foto. Daarna reden we verder in de richting van Moab. Maar voordat we daar waren stopte Ivo om even te overleggen, hij wilde nog ergens anders langs maar dat was een omweg van 70 mijl, dat hebben we gedaan en daar hebben we absoluut geen spijt van gekregen. We bezochten DEAD HORSE PARK, de Grand Canyon is er niets bij, alweer erg jammer dat we geen foto's mee kunnen sturen, ik maak weer gebruik van een PC van het hotel. Dit park is zo apart dat Ivo met een mond vol tanden stond en later vielen van verbazing de tanden uit zijn bek. DIT IS WERKELIJK ONGELOFELIJK. Rotsformaties in diverse kleuren, diepe afgronden, kleuren pracht en ruim 600m. diep beneden ons de Coloradorivier. We werden er stil van, hoe mooi kan ons wereldje zijn.
Na dit schoons, reden we verder langs de machtige Colorado rivier. Het bleef erg mooi om te rijden. Helaas gaf de batterij van het fototoestel de pijp aan Maarten en stopte ermee, dus het laatste stuk geen foto,s meer alleen nog een foto van IVO de verschrikkelijke, die houden jullie te goed. We dachten er nu pas aan dat het foto toestel de hele dag aan staat en dat in Amerika 110volt heeft en geen 220volt en dat daar de batterij ook last van heeft, maar ja dit komt ook wel weer goed. Na een lange dag reden we rond 18.00u de staatsgrens met Colorado over en stopten we bij het hotel in Fruita om 18.30. Vandaag een dag van 331mijl maar voor geen centje spijt.

• 20 September 2015 - 08:52

Henk:

Ik lees dat jullie een fantastische dag hebben beleefd met als hoogtepunt Ivo die niet weet wat hij moet zeggen echt uniek. Veel plezier groeten Henk

• 20 September 2015 - 08:53

Sonja:

Wat heerlijk dat jullie zo genieten.
    Yvon, Mam vind het helmaal geweldig de berichten te lezen!

geniet!
    Groet
    Sonja

• 20 September 2015 - 20:21

Jaap:

Even alle verslagen gelezen , geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken
    Een fijne reis verder.

• 22 September 2015 - 01:10

Gerry:

Dat moet hèèl bijzonder geweest zijn! Ivo met de mond vol tanden ;-)