De laatste motormijlen met laarzen - Reisverslag uit Redwood City, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu De laatste motormijlen met laarzen - Reisverslag uit Redwood City, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu

De laatste motormijlen met laarzen

Door: Aloys

Blijf op de hoogte en volg Alyviv

01 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Redwood City

Vandaag rijden we voor de laatste keer op onze motoren, en omdat het ZO KOUD is doen we dat dus maar weer met de laarzen aan. We hoefden vandaag niet meer zo veel te rijden dus we vertrokken pas om 10.00 uur. Het geweldige Hyatt hotel had geen ontbijt voor ons dus na een paar mijl gereden te hebben stopten we bij een Mexicaans restaurantje voor de broodnodige inwendige versterking. Daarna probeerde ik langs een kustweg verder te rijden naar het noorden, dit mislukte helemaal mijn routeplanner wilde iets anders dan dat ik wilde en na een paar mijl gereden te hebben waren we terug bij het Mexicaans restaurant, dan dus maar eerst de snelweg gevolgd. Algauw ging deze snelweg over in een tweebaansweg langs de kust met aan beide kanten veel groente en fruit tuinbouw. Alweer zie je dan dat er niet voor niets veel Mexicanen in dit land zijn, ze werken met hele troepen tegelijk op het veld. Verder reden we langs de prachtige kust, op een gegeven moment stopte Ivo omdat we een walvis meenden te zien. In paniek de camera te voorschrijn gehaald en Yvonne ging er bij zitten om de beste foto's te maken, al snel bleek dat het dier zich niet verplaatste en zagen we dat het om een rots ging. Jammer. Via een prachtige kronkelroute kwamen we midden in het bos bij Alice's restaurant, dit was ooit gebouwd als rust en eetplek voor de houthakkers maar is nu veel gebruikt door motor rijders. Vanaf San Fransico voert er een hele mooie weg naar dit restaurant toe, wij deden dit dus in omgekeerde richting en konden weer genieten van een prachtige weg met in de verte de stad. We moesten de motoren morgen om 10.00 weer inleveren maar hadden er voor gekozen om het vandaag al te doen, dan hebben we donderdag nog de hele dag om de stad in te gaan. Trouwens vandaag was het ook al een dag van afscheid want in de middag begon het ook nog te regenen. Om 14.00 stopten we bij het hotel om alle spullen op de kamers te brengen en aansluitend hebben we de motoren naar het verhuurbedrijf teruggebracht. Vanavond nog even genieten van een lekker kopje Starbucks koffie en nu maar kijken of we niets knoeien.

• 01 Oktober 2015 - 16:27

Jandik:

bedankt voor de leuke verslagen. jammer dat het er al wee rop zit. goeie reis terug. en ik hoor de verhalen nog wel ... x

• 01 Oktober 2015 - 17:09

Dennis:

Goeie reis terug.

• 01 Oktober 2015 - 21:51

Tiemen:

Tja, aan alle goeie dingen komt een eind. Wat ik van jullie verslagen wel gezien heb is dat het eindpunt niet het doel was, maar de weg er naar toe. Al die indrukken pakken ze je niet meer af. Geniet nog een paar dagen. Welkom straks weer terug in het mooie Nederland. Enne....tot drinsdag