Kerstmaal - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu Kerstmaal - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu

Kerstmaal

Door: Aloys

Blijf op de hoogte en volg Alyviv

30 September 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Vanmorgen vertrokken we om bijna 9.00 u voor de tocht langs de kust naar Monterey. We zijn aan het afkicken het was de hele dag maar rond de 70 gr. Fahrenheit, is 21 gr. Celsius, tijd weer voor de winterkleding. Het begint ook alweer langzaam in de richting van Kerstmis te gaan, we reden langs een boerderij en daar hadden ze een boel kalkoenen en reeën bij elkaar in dezelfde wei lopen. Past goed bij kerst, als je ze maar lang genoeg bij elkaar laat lopen krijg je vanzelf wel ooit kalkoen met reerug. Zoals gezegd reden we langs de kust, opnieuw weer mooie uitzichten. De weg gaat omhoog en omlaag en het ene moment rij je dus vlak langs het water en even verderop gaat het weer flink naar boven en kunnen we genieten van mooie vergezichten over de rotsen aan de kust en het water. We stopten al snel in het plaatsje Morro Bay, hier liggen vaak otters te zwemmen in de baai en ja hoor ze hadden zich aan de afspraak gehouden dus we konden mooie foto's maken. Ondergetekende wilde nog even pootje baden in de oceaan maar heb toch mijn laarzen maar aangehouden maar ze wel even afgespoeld. Daarna verder langs de kust, Ivo had nog gehoord van een heel bekend uitzichtpunt waar normaal de zeeolifanten zich laten zien, en jawel hoor ook zij waren aanwezig met als toetje nog een paar tamme squirrels. Verder langs de kust, het reed lekker swingend door bochten die je met de motor lekker kunt nemen. Op een gegeven moment was het over we reden achter een paar auto's die maar niet voorbij een slak konden komen. Een zwarte auto reed dan links op de weg dan weer rechts en trapte constant op de rem. Op een gegeven moment reden we over een brede brug en toen stopte de auto bijna helemaal omdat van de andere kant een camper aan kwam. Als iemand in een Kwiss vraagt waar de slechtste chauffeuse vandaan komt kan ik nu zeggen JAPAN. Er zat een Japanse dame achter het stuur die heel verbaasd keek toen er naar haar getoeterd werd. Dat mens snapte er niets van. Vanmiddag hebben we nog een bezoek gebracht aan het bekende Monterey Bay Aquarium, als je ooit eens in de buurt bent een echte aanrader, heel mooi en leerzaam. De baai hier herbergt veel vis, otters, zeeolifanten , pelikanen en in bepaalde jaargetijden is hier de trek van walvissen en dolfijnen. In een op een origineel lijkende Ierse pub lekker gegeten en nu weer klaar voor de nacht.