Lucky Luke en een ei - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu Lucky Luke en een ei - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu

Lucky Luke en een ei

Door: Aloys

Blijf op de hoogte en volg Alyviv

27 September 2015 | Verenigde Staten, Barstow

Vanmorgen reden we pas om 10.15 weg vanuit Las Vegas. Gisteren avond vol met indrukken van de Strip terug gekomen. Vandaag rijden we naar Barstow, eerst een stuk over de snelweg en daarna had Ivo weer een verrassing, we reden een flink stuk door Mojave National Preserve. Onderweg stopten we nog om te tanken, in Vegas doe je vaak 2 dingen trouwen (hebben we maar niet gedaan) en gokken, dit laatste heeft Yvon op het tankstation nog gedaan en wat denk 100 procent winst. Een dollar in de machine gedaan en meteen 2 uit betaald gekregen. Mojave National Preserve is een onderdeel van de Mojave woestijn, genoemd naar de vroegere indianenstam met dezelfde naam. Maar goed de woestijn, heet, heet en nog eens heet. Ik weet nu waar het vandaan komt dat Lucky Luke sneller kan schieten dan zijn schaduw, zelf je eigen schaduw heeft het te heet om te bewegen. Je hoort mensen wel eens vertellen dat het ergens zo heet is dat je een ei op de motorkap kunt bakken, nou ik kan je vertellen dat je hier een ei kunt bakken als het nog in de kip zit. Volgens mij is het heet genoeg om een kip op het asfalt te bakken, maar ja het is hier zo stil dat je ook geen kip ziet. Mooi is het wel, we zien hier veel van de bekende Joshua trees. Dit zijn geen bomen maar struiken die familie zijn van de Yucca's. Hier in deze woestijn valt gemiddeld maar 150mm regen per jaar, zomers kan het 50 gr. Celsius worden en in de winter kan het hier 17 gr. vriezen. Een onderdeel van deze woestijn is Death Valley dat is een van de heetste en droogste plekken in Amerika. Vandaag hadden we geluk het was maar 105 gr. Fa ( boven de 40 gr. Celsius), het was afzien. Zover als je kon kijken dus helemaal niets te zien alleen maar woestijn en spoorweg waarover vaak vlak na elkaar weer van die hele lange goederentreinen rijden. Ondanks dat het woestijn is zien we onder het spoor op veel plaatsen kleine bruggetjes waar het water onderdoor kan, je ziet ook borden staan die erop wijzen dat het kan voorkomen dat er in de winter overstroming is. Raar hoor maar nogmaals daar hebben we vandaag geen last van. Geluncht hebben we in Ludlow, een heel klein oud plaatsje dat ooit gesticht is om de stoomtrein van water te voorzien, hier ligt ook nog een klein stuk van route 66. Hierna verlaten we de woestijn en rijden via de autoweg ri. Barstow, gelukkig nog maar 50 mijl maar wel erg hete mijlen. Om 16.00 kwamen we bij het hotel aan. Vandaag 215 mijl gereden en in Barstow hebben we een heel nieuw hotel met kamers waar je iemand jaloers mee kunt maken. Badkamer met douche,bad en bubbelbad en zelfs 2 aparte slaapkamers. Het grootste probleem dat ik met Yvon heb is nu dat we ruzie hebben wie welke slaapkamer mag gebruiken.

• 28 September 2015 - 19:30

Tiemen:

ik ben jaloers! JALOERS!! JALOERST!!!

Kom nu maar eens weer hier op an. Die flauwekul moet maar eens afgelopen zijn.

Kalm an, veel plezier en voorzichtig. Groepjes aan jullie allemaal, Doei

• 28 September 2015 - 22:40

Ellen:

Wat zullen jullie het koud krijgen hier, als jullie weer terug zijn. Het is hier ongeveer 17 graden. :-)
    Maar wel een geweldige reis en alles is toch ook groot daar.
    Nog heel veel plezier daar.
    Groetjes Ellen en Nicky