Uitslapen - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu Uitslapen - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu

Uitslapen

Door: Aloys

Blijf op de hoogte en volg Alyviv

22 September 2015 | Verenigde Staten, Gallup

Wie zegt dat je op vakantie altijd lekker kunt uitslapen moet dus niet met ons mee gaan. Omdat we weer over de Red Mountain pas moesten liep de wekker al om half zeven af. ( zie verslag van gisteren). We zijn deze reis begonnen met het idee dat we veel natuurschoon wilden zien, steden bezoeken is aan ons nu niet besteed. Geef ons maar de natuur, maar daar komen we ook dan helemaal niets aan te kort. Opnieuw moesten we vandaag dus over The Milion Dollar Highway naar Durango, en vandaar gaat het verder over de 550 in de richting van de staat New Mexico. De weerberichten waren niet erg gunstig, er zouden zware buien komen onderweg naar onze eindbestemming vandaag en dat is de plaats Gallup. Nou dat hebben we geweten, ik heb ze niet precies geteld maar er zijn ongeveer 100 regendruppels gevallen onderweg. Vanaf Durango reden we een hele tijd langs de rivier de Animal, weer konden we genieten van geweldig uitzichten. We verlaten de rivier en rijden dan door vlakker land, veel boerderijen met enorme grasvlaktes die door beregeningsmachines van water werden voorzien. Net voor de groter stad Aztec rijden we New Mexico binnen, het veranderd meteen, we rijden langs vervallen huizen waar wel meestal een paar auto's voor staan en een woud aan hele grote reclame borden. Als snel zien we borden staan dat we door het Navajo indianen reservaat rijden. De mensen die je hier ziet doen ook erg aan Mexicanen denken. Het uitzicht vanaf de weg is niet meer zo spectaculair, grote vlaktes met hier en daar wat huizen. Eindelijk bereiken we Gallup waar we om 14.30 inchecken in het Comfort Inn hotel. Best een vermoeiende dag van 254mijl