Top Gun - Reisverslag uit Reno, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu Top Gun - Reisverslag uit Reno, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu

Top Gun

Door: Aloys

Blijf op de hoogte en volg Alyviv

16 September 2015 | Verenigde Staten, Reno

Je mag meteen afvragen waarom het vandaag Top Gun heet. We overnachten in Fallon en hier ligt de opleidingsbasis voor de Amerikaanse Navy piloten, en die noemen ze Top Gun.
Vanmorgen om 09.30 vertrokken uit Lake Tahoe City na een heel klein ontbijt in een plaatselijk restaurant. We konden niet ontbijten bij beide vriendjes, Yvon vond dat erg jammer gezien de inrichting van de kamers had ze graag gezien wat ze ons als ontbijt hadden geserveerd. Wij in het restaurant maar voorzichtig French toast besteld, wat denk je !!!! alweer bijna een bord waar je niet overheen kon kijken. Naast ons zaten een paar jonge kerels ook aan het ontbijt, een groot bord met patat, kingsize hamburger en meteen maar een halve fles ketchup erover heen, om onpasselijk van te worden. We rijden nog even langs het meer en gaan dan in de richting van Reno. Nog bij een uitzichtpunt wat foto's gemaakt en vervolgens weer omhoog de bergen in. Het was zelfs een beetje koud aan het worden op ruim 2700m. hoogte was het maar 50gr Fahrenheit, dat is maar 10gr. Celsius. Dat was afzien na die ontzettend warme dagen, we moesten zelfs een warmer jasje aan trekken. Maar eenmaal boven ging het ook weer vrij lang naar beneden waar het al snel weer warmer werd. Heel apart je komt uit de bergen en meteen is er een vlakte die niet is te overzien en hier ligt de gokstad Reno. Hier namen we een lunchpauze, vervolgens onderweg naar Fallon. Reno ligt in een heel groot dal dus moesten we aan de andere kant weer naar boven, wat we hier zagen kan ik bijna niet beschrijven zo mooi, zou zeggen kijk maar naar de foto's. Vandaag hebben we onderweg verschillende waarschuwingsborden voor overstekende of loslopende dieren gezien, eerst gewoon met herten, later met koeien, daarna met beren en tenslotte voor wilde paarden. Deze laatste hebben we ook echt gezien. Na een kaarsrechte weg van vele mijlen lang kwamen we bij het hotel in Fallon met een lekker binnenzwembad, en kamers met bubbelbad. Wat zijn we toch weer gestraft vandaag. Aan iedereen de groeten van Yvon, Ivo en ondergetekende.

• 16 September 2015 - 19:00

Jandik:

Hi alle drie. Ik volg jullie nu voor het eerst, maar wat is dat leuk zeg. Geweldig om dit zo op afstand een beetje mee te kunnen maken. Geniet er van, het lijkt me geweldig daar.

• 18 September 2015 - 16:03

Gerry:

Yvon, liep Tom Cruise daar nog rond? Want in dat geval pas ik onze route nog wat aan :-)