Maandag - Reisverslag uit Clatskanie, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Clatskanie, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: Aloys

Blijf op de hoogte en volg Alyviv

15 September 2015 | Verenigde Staten, Clatskanie

Vandaag de eerste maandag van de week en alweer een mooie dag in het vooruitschiet. We vertrekken om 9 uur en via de mooie weg 395 schiet het eerste uur lekker op. We rijden door mooie stukken natuur en na een uur rijden slaan we van de grote weg af. We komen nu in een heel ander gedeelte, het is of we teruggaan in de tijd hier alleen maar grote afgezette vlakten met hier en daar hele grote kuddes koeien en af en toe een farm met in de verte de bergen. Met een beetje fantasie zie ik hier bizons lopen achterna gezeten door indianen te paard. Wat een omgeving, in een klein gehucht willen we ergens koffie drinken maar helaas de bazin laat ons weten dat het om 11 uur open gaat en nu is het pas half elf. Oké dan maar verder en later in een soort oude saloon op stoeltjes aan de bar genieten van een sloot koffie en chocomelk. We zijn op weg naar Lake Tahoe een ontzettend groot zoetwater meer gelegen tussen de bergen. Van te voren steken we grens van Califonie over en rijden dan in Nevada. Hoog in de bergen stoppen we bij een druk uitzichtpunt waar we een geweldig uitzicht hebben op een gedeelte van dit 500km2 grote meer Tahoe, we zijn er stil van. Verder op een rijden over hele smalle richel ( ik mag van Yvon alleen maar voor me kijken) naar beneden naar Lake Tahoe. We wanen ons bijna in Zwitserland, hier wonen de iets rijkere Yanks met in kastelen van huizen met bootjes die te groot zijn voor menig garage. We moeten een groot gedeelte langs het meer naar de overnachting in Lake Tahoe City. Komen aan en worden heel vriendelijk verwelkomd door 2 vriendjes die ons wegwijs maken in hele mooie met veel prullaria gevulde kamers hahahahahahaha.

• 15 September 2015 - 21:58

Ellen:

Wat maken jullie geweldige dagen mee. Mooie foto's van een toch wel indrukwekkend land. :-)