Een geurig verslag - Reisverslag uit Susanville, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu Een geurig verslag - Reisverslag uit Susanville, Verenigde Staten van Alyviv - WaarBenJij.nu

Een geurig verslag

Door: Aloys

Blijf op de hoogte en volg Alyviv

14 September 2015 | Verenigde Staten, Susanville

Ervaring met de Amerikanen tot nu toe is erg positief, we worden als we stilstaan vaak door mensen aangesproken met de vraag of we uit Frankrijk komen. Aan de antennes van de motors hebben we Nederlandse vlaggetjes opgehangen maar hier ziet men die vaak voor de Franse driekleur aan. Heel vaak krijgen we als reactie dan dat mensen ook wel eens in Holland zijn geweest. En men kijkt jaloers naar onze motoren, zelfs onderweg kwamen we aan de praat met iemand met een inzettend mooie opgepimpte Kawasaki en die wilde wel ruilen, hij zij dat Harley de poor mans bike is. Vanmorgen om 08.30 vertrokken vanuit Redding verder ri. het binnenland. Opnieuw prachtige natuur veel bossen maar we zien ook heel veel natuurschade door branden.
Rond de middag komen we aan bij het prachtige Lassen natuurpark. Een mooi stuk van natuur met veel vulkanisch gesteente en als klap op de vuurpijl een vulkaan die nog in de vorm van een modder geiser actief is. de gassen die uit diepe aardlagen opstijgen zitten vol met zwavelzuur en die tasten het gesteente aan waardoor het als modder naar boven spuit. Het stinkt daar heel erg naar rotte eieren en Yvon en Ivo stonden daar bijna te kokhalzen. Normaal ben ik niet echt blij dat ik niets kan ruiken maar nu was het eens een voordeel. Wat is het allemaal mooie hier. Om 15.30 aankomst in het hotel in Susanville, ben benieuwd wat morgen weer brengt.

• 14 September 2015 - 12:37

Tiemen:

Hoi allemaal, het was even zoeken hoe jullie site heette maar we zijn er achter. We zien al dat jullie het naar de zin hebben. Rij maar even door want de 4 weken zijn zo weer voorbij. Je bureau staat al op je te wachten.

He, even zonder gekheid: veel plezier, goeie reis, en trek je niets van ons aan.

groetjes,

Henk en Tiemen